Tuesday, June 6, 2017

Emori ( Bula) news wig/nouvelle perruque

 "Bula" is Emori's nickname, it is the way to say Hello in the Island of Fiji, where he lives.
 Bula arrived in the Gang with long and straight hair, and a fairly light skin tone. Even if I adore him as he is, I would always have preferred him with very curly black hair.

 I thought about flocking but this will not bring me the dense style I like for him. So looking into my yarn batch, I found a nice fuzzy black wool , and I tried my crochet style (very basic and limited )
 here  is Bula new hair style, it does change very drastically don't you think?

"Bula" est le surnom d' Emori, c'est la maniere de dire "Hello"sur l'ile de Fiji, ou il vit.
  Bula est entré dans le Gang avec des cheveux très longs et raides  ainsi qu un ton de peau assez clair  meme si je l aime beaucoup tel qu'il est, je l aurai toujours préféré avec les cheveux noir, courts et crêpus.

 j'ai pensé au "Flocking"mais le floconage  collés sur la tete ne me semblait pas etre assez dense  cherchant dans mon lot de laine, j'ai trouvé un petit peloton de laine noir très irreguliere et mêchée . alors j'ai mis en pratique mes talents (très modeste) au crochet
 
Et voici le nouveau style de Bula. Dramatique changement n'est-ce pas?



 Bula original hair style -Bula, original chevelure



this is the yarn I used. (crochet 2.5) - voici la laine que j ai utilisé

 In fact I crocheted a simple cap the size of his head, Then , when the cap fit nicely around the it, I made one extra row to the back, behind the ears to allowed to see them and covering the base of the back head.

En fait, j'ai crocheté un simple bonnet , puis, lorsqu'il s'est bien adapté au contour de la tête,  j'ai fait une rangée supplémentaire à l'arrière, derrière les oreilles, pour crér des "entailles"autour des oreilles et couvrir le bas de la nuque



this is the wig side, that shows the little notch around the ear
C'est le côté de la perruque, qui montre la petite entaille autour de l'oreille



 this is Bula with his new hair style

et voici Bula et son nouveau style


very simple make over  but quite a dramatic change.
un changement simple mais très efficace. 

original doll: 16"ultra basic Russell 2011 from R. Tonner 



No comments:

Post a Comment